Fontos, hogy már év elején meglegyen a cégünk kommunikációs terve
hirdetés
![Fontos, hogy már év elején meglegyen a cégünk kommunikációs terve](https://delina.hu/userfiles/6/8/68951d8e7532d5ea239f1fd836e2358c_thum_300x336.jpg)
Számos nagy cég esik abba a hibába, hogy a karácsonyi hajtás közepette megfeledkeznek az éves kommunikációs terv összeállításáról. Számolnunk kell vele, hogy a konkurencia ilyen esetben kihasználja a rést a pajzson. De hogyan kezdjünk neki a kommunikációs tervnek, és milyen segítséget érdemes igénybe venni?
Mindannyian ismerjük, mi az újévi fogadalmak sorsa: általában nagy lendülettel belekezdünk az edzésbe vagy a diétába, de jóformán soha nem visszük végig a terveinket. Ezért is fontos, hogy az üzleti kommunikáció ne csak egy fogadalom legyen.
hirdetés
A szakértők szerint a cégeknek már novemberben-decemberben érdemes elkezdeni összeállítani a jövő évi üzleti kommunikációs tervet. Ha azonban ezt elmulasztottuk, érdemes januárban, de legkésőbb februárban belefogni:
“A nagy karácsonyi, újévi hajtás után egyesek hajlamosak elpunnyadni. Nem tervezik meg a kommunikációt, így az elmaradozik, rendszertelenné válik. Pedig ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani” - mondja Nagy Lehel a Langmár Kommunikációtól.
A szakember szerint jobb egy előre elkészített tervvel nekivágni a csatának, mint a csatatéren gondolkodni a stratégiát. Mint mondja, ők általában a következő 12 hónapra lefektetik a kommunikációs tervet. Igaz, fontos reagálni a felmerülő aktualitásokra is, így a stratégia minden eleme nincsen kőbe vésve.
Ha azonban nincsen egy jó terv, a kommunikáció rendszertelenné válhat. A cég nem lesz szem előtt, ezt pedig könnyen kihasználhatja a konkurencia. De milyen marketingeszközökhöz érdemes (vissza)nyúlnunk, ha garantált eredményeket szeretnénk felmutatni?
Használjuk bátran a klasszikusokat
“Tudom, hogy sokan használják a TikTokhoz hasonló trendi marketingeszközöket. Ezzel nincs is semmi baj, ha egyidejűleg a többi kommunikációs csatornán is jelen vagyunk. Fontosak az alapok: az örökzöld marketingeszközök, amiket ugyan évről évre elásnak egyes szakértők, mégis stabil eredményeket hoznak” - teszi hozzá Nagy Lehel.
Ilyen lehet a weboldal, ami egy vállalat éjjel-nappal működő értékesítője. Ha az értékesítő szöveg nem friss és izgalmas, látogatónként veszíthetjük el a potenciális vevőket. A SEO, azaz keresőoptimalizált blog is legalább ilyen fontos, ami bizonyos kulcsszavakra jelenik meg. Ha a tartalom jól van megírva, instant választ nyújthat az érdeklődők problémáira, és azonnal a vásárlás felé terelheti őket. Eközben a hatékony tanácsok növelik az adott cég vagy egyén szakértői státuszát is.
A szakember szerint nem szabad megfeledkeznünk a hírlevélről sem, ami személyes kapcsolatot alakít ki a már érdeklődőkkel, és ott a Facebook hirdetési felülete is, ahol szinte bárkit hatékonyan tudunk megcélozni. Ha ezek a csatornák maximumon pörögnek, akkor érdemes nyitnunk a trendi felületek és eszközök felé.
Egyes cégeknél házon belül is megfelelő szakembergárda áll rendelkezésre, hogy összeállítsa a megfelelő kommunikációs tervet. Ehhez azonban jellemzően több ember összehangolt munkája szükséges. De mi a helyzet, ha házon belül nincs elég kapacitás? Ilyenkor segíthet, ha profiknak szervezzük ki ezt a feladatot.
“Azt javaslom a vállalatoknak, ha a tudásuk aranyat ér, kezdjék el készpénzre váltani. Emeljék fel a kommunikációjuk színvonalát, hogy tükrözze azt az értéket, amit a cég képvisel! Ebben segíthet a Langmár Kommunikáció is, elvégre a holnap kihívásainak nem lehet megfelelni a tegnap tudásával” - zárja Nagy Lehel.
Forrás: akoczka.com
Hozzászólások
hírdetés
Kapcsolódó cikkek
![Közeli metró, külön szobák és nagy konyha: tippek a tökéletes lakáskiadáshoz](https://delina.hu/userfiles/5/d/5dda9f8df82dcc3ff4e117665a75c135_thum_130x135.jpg)
![5 titok, amiről nem beszélnek az ingatlanosok, de felnyomhatóak velük az árak](https://delina.hu/userfiles/2/5/25668f0bdbad448b44d48b306399d916_thum_130x135.jpg)
![Ne égess! A jó levegő közös értékünk](https://delina.hu/userfiles/7/a/7a33c73323947d041f8c4e73abd0162c_thum_130x135.jpg)
![Felrobbantak a garázsárak az autóboom és az ingázók miatt](https://delina.hu/userfiles/4/7/47f8bd7182c1f74681542f4c1fee0aa8_thum_130x135.jpg)
![Különleges okosóra segíthet az alvászavar kezelésében](https://delina.hu/userfiles/7/8/7828b625cdd85f6eb1069f16dad9e49b_thum_130x135.jpg)
![A valóság nem mindig olvassa az Excel táblát](https://delina.hu/userfiles/d/4/d49177898e29f9f31a035a72b121878a_thum_130x135.jpg)
![Történelmi rekord: átlépte az 1 milliót a fővárosi új lakások átlagos négyzetméterára](https://delina.hu/userfiles/2/3/239571e567d7297996789e8309843c9c_thum_130x135.jpg)
![Ömlenek az új lakások a piacra, élénkült a kereslet az eladó ingatlanok iránt](https://delina.hu/userfiles/c/4/c4d8bede0a80523e880bc058b0a89044_thum_130x135.jpg)