hirdetés

Partnereink

Felmérés készült a cégek digitális felkészültségéről

hirdetés

Felmérés készült a cégek digitális felkészültségéről

Soha nem látott mértékben hódítanak az ügyfélkezelésben az elektronikus megoldások a koronavírus-járvány megjelenése óta – mutat rá egy új magyar felmérés.

Idén 45 százalékkal nőtt az igény a korszerű, internetes alapú kommunikációs szoftver, a CRM-technológia iránt – derül ki a Moderator.hu felméréséből. A Customer Relationship Management, vagyis amikor egy cég nem a vevőszolgálati munkatárssal intézteti az összes megrendelésének az adminisztrációját, hanem digitális alapra helyezi azt át, már a mikro- és a középvállalatok körében is egyre népszerűbb.

hirdetés

Szakértők szerint erre szükség is van, hiszen a Magyar Nemzeti Bank 2020-as termelékenységi felmérése alapján a hazai vállalkozások 57 százaléka egyáltalán nem vagy alig rendelkezik digitális technológiával, ami 18 százalékkal rosszabb mutató, mint az Európai Unió átlaga.

Fáradhatatlan munkatárs 0-24-ben

A CRM-szoftver valójában egy profi asszisztens, aki nem megy betegállományba, ráadásul semmit sem felejt el. Ha például az adott céghez befut a megrendelés 10 darab telefontokra, egy autóflotta gumicseréjére vagy egy tanácsadási szolgáltatásra szóló árajánlatra, a rendszer mindig automatikusan, részletesen válaszol.

„Naprakészen foglalkozik a vásárló ügyével, értesítést ad fel arról, hogy a terméket mikor kaphatja meg a megrendelő, aki azt is egyszerűen jelezheti, hogy mikor és milyen formában szeretne fizetni” – sorolja Juhász Attila rendszer automatizálási szakértő, aki az elmúlt 7 év alatt több mint száz cégnél tanította be egy könnyen kezelhető CRM-szoftver használatát.

Kinek éri meg?

A szakmai tapasztalatok szerint a leggyakoribb félelem a vevők és a cégvezetők oldaláról is az, hogy a digitalizációval személytelen és lélektelen lesz az adott vállalkozás.

„Ha nem válaszolunk egy e-mailre időben vagy elkeveredik valamelyik megrendelés, az sokkal több kárt tud okozni az érintett cégeknek” – válaszolja erre Juhász Attila. A digitális asszisztens akkor sem jön zavarba, ha rengeteg technikai adatot, paramétert kap a vevőtől, aki ezt ráadásul éjszaka is el tudja juttatni a vállalkozáshoz, minden esetben megspórolva egy automata telefonközpont akár 10-15 percig is tartó, monoton aláfestő zenéjét. A rendszer előnye az is, hogy a CRM minden esetben névre szólóan, udvariasan kommunikál a vevővel.

Nőni fog az árbevétel!

A Moderátor RendszerÉpítő Kft. idén nyáron egy felmérésben kérdezte a cégeket arról, hogy a korlátozások után növekedésre vagy bizonytalanságra számítanak.

A kutatásukból az derült ki, hogy a 214 megkérdezett cég 57 százaléka növekedést vár, ez szinte egybe esik a CRM-szoftvert aktívan használó cégekkel. „A felmérés érdekessége, hogy a bizonytalan jövőt prognosztizáló cégek jellemzően nem használnak CRM-rendszert, a növekedésben lévő vállalkozások túlnyomó része azonban igen” – emeli ki Juhász Attila.

A szakértő hozzátette azt is, hogy a bevezetés mellett döntő ipari cégeknek 30 (!) százalékkal több lett az elfogadott árajánlata, mint azelőtt. Ez a Covid-járvány visszatérő hullámainak az ismeretében különösen jónak számít.

Forrás: akoczka.com

Fotó: Freepik

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 11.30.

Ma András, Andor napja van.

Közel 70 millió forintot fektettek be másfél hónap alatt MST-be

Hazai viszonylatban kiemelkedő eredményeket ért el az indulását követő első két hónapban a legújabb magyar kriptovaluta. A privát értékesítési szakasz...

  • 2021-11-29 21:50
Szerezd már most be a legjobb schi-fi vagy fantasy regényt a karácsonyfa alá!

Sárkányok vagy űrhajók? Most az egyszer választanod sem kell, hiszen a Bookline listájában a sci-fi és a fantasy legfrissebb gyöngyszemeit találod meg...

  • 2021-11-29 20:25
Súlyosbodik a chiphiány

Tovább súlyosbodik a globális chiphiány, az autóipar mellett begyűrűzött a számítástechnikai eszközök piacára is, súlyosan érintve azt. A kialakult he...

  • 2021-11-29 19:00
Kapros juhtúrós gombóc recept húsok mellé

A túró annyira sokoldalú alapanyag, hogy édes és sós gombócokat is készíthetünk belőle. Ráadásul többféle ízesítés, fűszerezés is jól áll neki, és se...

  • 2021-11-29 17:10
Románia csak európaiakat enged be a dél-afrikai térségből, őket pedig karanténba küldi

Románia a dél-afrikai térségből érkezők közül kizárólag az Európai Unió, az Európai Gazdasági Közösség és Svájc állampolgárait engedi be területére, s...

  • 2021-11-29 15:30

hirdetés

Egyre több a kamugyógyszertár az interneten

Tucatszám bukkannak fel a hamis készítmények és a megbízhatatlan webáruházak, a pandémia óta pedig az ilyen átverések valósággal elárasztották az inte...

  • 2021-11-29 14:00
A világ tíz legsikeresebb elektromos járműgyártója közül hat a Continental gumiabroncsait választotta

Bizalom a technológiai szakértelemben: a Continental a Tesla, a Volkswagen, a Mercedes-Benz és még további gyártók elektromos autóinak elsőszerelésre ...

  • 2021-11-29 12:20
Az önbecsülés fontosságára tanítják egymást a Rozmaring kunyhó lakói

Miközben elmerülünk a közösségi média világában, hajlamosak vagyunk magunkat a tökéletesnek tűnő posztok szereplőihez hasonlítani és önmagunkat emiatt...

  • 2021-11-29 10:54
Magyarországon még nem detektálták az omikron variánst

Magyarországon a jelenlévő mintákban még nem detektálta a koronavírus új változatát, az úgynevezett omikron variánst a Nemzeti Népegészségügyi Központ...

  • 2021-11-29 09:36
Bika: A befolyásolással csak óvatosan!

Hagyja, hogy mások döntsék el, érdemes-e hallgatni Önre vagy sem. Az minden, amit megtehet, hogy lelkiismeretesen és világosan, de mindenekelőtt őszin...

  • 2021-11-29 08:17

Minden cikk

hirdetés

hirdetés