hirdetés

Partnereink

Adni Öröm!

hirdetés

Adni Öröm!

Elindult a 23. Adni Öröm! élelmiszeradomány-gyűjtő akció a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR szervezésében. Az idei kampányt egy egyedi animációs TV-szpot és egy motivációkutatás is gazdagítja, ami a vásárlóközönség önzetlen segítségnyújtásának okait vizsgálja.

„A Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR több mint két évtizede szervezi meg az Adni Öröm! élelmiszeradomány-gyűjtő akcióját. A karácsony előtti, nagyszabású jótékonysági kezdeményezést olyan rendhagyó, figyelemfelkeltő eszközök kísérik, mint egy televíziós kampányfilm, valamint egy motivációkutatás, amely arra a kérdésre kereste a választ, hogy az emberek miért tartják fontosnak, hogy rászoruló társaikon adományozással segítsenek" – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

hirdetés

„Az Adni Öröm! a Magyar Máltai Szeretetszolgálat legnagyobb akciója, melyben a karitatív szervezet minden egysége részt vesz. A gyűjtésre kijelölt üzletekben csaknem háromezer önkéntes kéri a vásárlókat arra, hogy aki teheti, ajándékozzon valamennyi tartós élelmiszert a rászoruló embereknek. Az elmúlt évben több tízezren tették ezt meg, az akció végére 284 tonna élelmiszer gyűlt össze, és ebből több mint 30 ezer ajándékcsomagot állítottak össze a Szeretetszolgálat munkatársai - mondta el Romhányi Tamás, a szervezet kommunikációs vezetője.

A 2019. december 12. és 17. között megszervezett karácsonyi gyűjtésben a Magyar Máltai Szeretetszolgálat csaknem háromezer önkéntese 172 SPAR és INTERSPAR áruházban fogadja a vásárlók adományait.

Az idei kampány alapgondolata az, hogy az Adni Öröm! akcióban adakozó emberek névtelen jótevői egy másik családnak, amelynek tagjaival valószínűleg sosem fognak találkozni. Ennek ellenére mégis úgy gondoskodnak róluk, mintha saját rokonaik lennének. Ezt a gondolatmenetet fejezi ki a „Lett egy másik családom" szlogen. Az Adni Öröm! 1997 óta tartó történetében ebben az évben kerül sor első ízben arra, hogy egy televíziós kampány kapcsolódik a kezdeményezéshez. A reklámfilm célja, hogy emocionális formában közelebb hozza az adományozókhoz azokat, akiknek élelmiszeradományaikkal segítenek. A vállalat és a jótékonysági szervezet az eddigi 23 évi partnersége során is több kreatív kampánnyal vitte sikerre az adományozó akciót, de az idei TV-szpot még magasabb szintre emeli az együttműködést: a populáris médiafelületeknek köszönhetően jóval több emberhez jut el a kampány fő üzenete, így pedig még több családnak és rászorulónak tudja igazi ünneppé varázsolni a karácsonyát a Magyar Máltai Szeretetszolgálat.

Az önzetlen segítségnyújtásra bátorító kisfilm mellett az áruházlánc idén egy átfogó kutatás keretében az adományozás motivációit vizsgálta és mutatja meg a nyilvánosság számára. A 2019. novemberben 1000 fős mintán végzett kutatás egyik legfontosabb tanulsága, hogy a 18-59 éves lakosság 68%-áról mondható el, hogy valamilyen rendszerességgel adakozik. Az adományozók legnagyobb része, 52% azok közé tartozik, akiket az érzelmeik hajtanak az önzetlenségben: jó érzéssel tölti el őket, ha másokon segíthetnek. A segítőszándék leginkább a rászorulók támogatásában nyilvánul meg, de sokan áldoznak nélkülöző vagy beteg gyermekek számára is. Ezt főleg pénzzel teszik, de szívesen adományoznak ruhát, tartós élelmiszert, gyerekjátékot, tanszert és könyvet, vagyis olyan praktikus és hasznos tárgyakat, eszközöket, szükségleti cikkeket, amelyek a mindennapi élethez nélkülözhetetlenek. A felmérés megmutatta azt is, hogy az ünnepi időszakokban a legjellemzőbb az adományozás, de erős befolyással hatnak a cselekvésre buzdító reklámkampányok is, és egyre nagyobb szerepet vállal a fontos ügyek felkarolásában a közösségi média is. Az adományozás formáját illetően a legnépszerűbb a személyes átadás és a kihelyezett perselyekbe történő adakozás, a harmadik helyen pedig a termékadományok üzletekben történő átadása áll.

A kutatás tehát egyértelműen igazolja, hogy a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR együttműködése kapcsán sikeresen került meghatározásra és tolmácsolásra a vásárlóknak az adományozás célja, illetve jól lett megválasztva a helyszín és az időpont is.

A kampányrajt hivatalos helyszínén, a SPAR Batthyány téri szupermarketében arra buzdítják a segítőkész vásárlókat, hogy az üzletben kihelyezett felületekre írják fel, mi vezeti őket az adományozásban. Az egyre szaporodó nyilatkozatok pedig jó példával szolgálhatnak a többi vevőnek is.

Az akcióban résztvevő üzletek listája megtalálható a www.adniorom.hu weboldalon, ahol az adománygyűjtést is nyomon lehet követni.

Forrás: KRQ

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Könyvajánló

Névnap 05.18.

Ma Erik, Alexandra napja van.

Végre lehullt az első zacskó: Papp Szabi rejtőzött alatta!

Tegnap 22:00 órakor debütál a Comedy Centralon a nagysikerű Family Guy 19. szezonja, amelynek apropóján a humorcsatorna egy különleges, tízhetes játék...

  • 2021-05-18 19:26
Budapest is bekerült a Scott Bradlee’s Postmodern Jukebox világturné programjába

Az újranyitást követően elsők között jelentette be, hogy Budapesten ad koncertet a Scott Bradlee’s Postmodern Jukebox csapata. A világhírű zenészek vá...

  • 2021-05-18 18:21
Ikonikus fogások egy eldugott budai kertben

A MoszkvaTéЯ nem mindennapi helyszínen nyitotta meg az idei szezont, a bisztró ikonikus fogásait májusban a Moné Gardenben találhatják meg átmenetileg...

  • 2021-05-18 16:26
Közel 16 ezer kilogramm száraz tápot adományoztak a SPAR vásárlói a kisállatoknak

Eredményesen zárult az Országos Állatvédőrség Alapítvány és a SPAR Magyarország szervezésében megvalósult kétnapos állateledelgyűjtő akció. 2021. máju...

  • 2021-05-18 15:05
Tárkonyos halgombócleves

Gazdag, tartalmas leves, ami egy-két szelet kenyérrel fogysztva akár főétel nélkül is tümi a pocakot.

  • 2021-05-18 12:55

hirdetés

Ciklon söpör végig Indián

Ciklon söpör végig India délnyugati részénél, az Arab-tengeren. A 140 kilométer per órás sebességet is elérő szél heves esőzéseket és áradásokat okoz....

  • 2021-05-18 10:34
50 év korkülönbség: unokáival együtt nyitott kisboltot a vállalkozó nagymama

Ritka jelenség a mai világban, hogy a különböző generációk igazán jól megértsék egymást. Még a családi vállalkozásoknál sem jellemző, hogy a rokonok 5...

  • 2021-05-18 09:15
Nemcsak nyáron van kullancsszezon, hanem egész évben

Nemcsak nyáron van kullancsszezon, hanem egész évben Nem szabad krémezni, nyomkodni, csavargatni, csak óvatosan meg kell fogni és egy határozott mozdu...

  • 2021-05-18 07:35
A Szűz holnapja nagy hangsúlyt kap! Érdemes felkészülni

Úgy érezheti, hogy emberi kapcsolatai nehéz helyzetben vannak. Ne aggódjon, mert a felhők hamarosan elvonulnak. Lehet, hogy kemény munkát igényel, ezé...

  • 2021-05-17 22:41
Akciós héttel nyit a Lupa

Május 19-től újra megnyitja kapuit, és egy héten át ingyenes belépési lehetőséggel kedveskedik a látogatónak a karibi hangulatot idéző, Európában is e...

  • 2021-05-17 20:18

Minden cikk

hirdetés

hirdetés