Partnereink

Bárcsak úgy szeretne, mint én őt…

Bárcsak úgy szeretne, mint én őt…

Ha megkérdeznénk néhány feleséget, hogy férjével és házasságával kapcsolatban mi lenne a legnagyobb kívánsága, akkor valószínűleg valami ilyesféle választ kapnánk: „Házasságunkban azt szeretném, ha a férjem ugyanúgy szeretne engem, ahogy én őt, és látnám az érzéseiből, szavaiból, abból, ahogyan bánik velem, hogy tényleg szeret...”

A nők számára az egyik legalapvetőbb szükséglet, hogy érezzék, szeretve vannak. Ők általában és természetszerűleg készek arra, hogy szeressék férjüket, és hogy ezt ki is mutassák, ám gyakran úgy érzik, hogy szívük párja sokkal kevésbé motivált szeretete kifejezésére. Ez zavaróan, sőt nemegyszer fájdalmasan hat, mert minden Éva érezni szeretné, hogy különleges az ő Ádámja számára, de a teremtés „koronája” leginkább mással van elfoglalva, mintsem párja szeretetigényével. Emiatt aztán a feleség azon kezd dolgozni, hogy férje megváltozzon és javuljon ebben. És nagy valószínűséggel ekkor kezdődnek a problémák. Mégpedig azért, mert a férj „megjobbítása” abból a feltevésből indul ki, hogy minden ember – akár nő, akár férfi – alapvetően ugyanarra vágyik: hogy szeressék, mégpedig lehetőleg kicsit romantikusan, szentimentálisan.

„Szeretlek, drágám!”

Amikor a feleség egy rövid üzenetet küld a telefonján – „Szeretlek, drágám!” – azt szeretné, ha férje az üzenetet olvasva ugyanazt a melegséget érezné iránta, amit ő érzett férje iránt, amikor az üzenetet írta. Azt szeretné, ha a szeretet kifejezése arra sarkalná férjét, hogy ő is jobban szeressen. Szeretettel akar szeretetet ébreszteni. A másik leggyakoribb formája, ahogy a feleségek formálni kívánják férjüket, a beszéd. Mivel a nő számára az egyik legfontosabb dolog, amin keresztül érezhetik a szeretetet az, ha férjük beszélget velük, ezért teljesen magától értetődőnek veszik azt, hogy a férfi is akkor érzi szeretve magát, ha felesége beszélget vele. Ezért van az, hogy a házasságokban a beszélgetések többségét a nők kezdeményezik. Vagy azért, hogy a pozitív érzéseket megosszák egymással, és így növeljék a szeretetet, vagy épp azért, hogy az apróbb problémákat, kellemetlen érzéseket átbeszéljék, ezzel mintegy kitisztítsák, frissítsék kapcsolatukat, és így újra helyreállítsák a szeretetet. A női gondolkodásmód, problémaközelítés központjában a szeretet áll, és úgy gondolják, hogy ugyanez igaz a férfiakra is. Pedig nem! A férfiakat nem a szeretet, hanem valami más motiválja arra, hogy szeressék feleségüket.

Miért megyünk el egymás mellett?

Először is a férfiakra általában sokkal kevésbé igaz, mint a nőkre az, amit a szociálpszichológia úgy nevez: expresszív-reszponzív magatartás. A nők sokkal inkább kifejezik érzéseiket, többet mosolyognak (ezért aztán tudományosan bizonyított, hogy több „nevető-síró” ráncuk is van), sokkal inkább reagálnak a másik ember számára is könnyen értelmezhető arckifejezéseikkel, de a „beszélőkéjük” is sokkal fejlettebb, mint általában a férfiaké. A kutatások szerint azokban az esetekben, amikor a házassági feszültségekre az egyik fél bezárkózik, 85 százalékban a férfi az, aki nem beszél, némává válik. A helyzet paradoxonja – ahogy azt Emerson és Sarah Eggerichs házassági tanácsadók nagyon jól megfogalmazták – az, hogy míg a legtöbb nő úgy érzi, meg kell beszélni a napi kisebb problémákat, hogy megelőzhessék egy komoly házassági probléma kialakulását, addig a férfiak számára a napi problémák rendszeres átbeszélése azt jelentheti, hogy nagy baj van a házasságban. Ezért aztán, hogy lehetőleg ne tetézzék a problémát, inkább nem akarnak beszélni róla, és így lehetőleg szeretnék a közeledő fenyegető veszélyt megelőzni. Míg a nő azt érezheti, hogy „kibeszélhettük, és rendben vagyunk”, addig a férfinak az a benyomása lehet, hogy a házasságuk nem jó, és kevésbé boldogító.

Forrás: Nyitott Szemmel

Képek: cosmopolitan.hujustone-night.blogspot.ro

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Szépség

Névnap 12.13.

Ma Luca, Otília napja van.

A legvágyottabb céges ajándékok

Ha választhatnának év végi munkahelyi ajándékot, a pénznek és a wellnessutalványnak örülnének a legjobban a magyarok – derül ki a NaturMed Hotel Carbo...

  • 2017-12-07 18:15
A szülői elidegenítés súlyos károkat okoz

A szülői elidegenítés (Parental Alienation) fogalma hazánkban még kevéssé ismert. A jelenség, miszerint a szülő érzelmi zsarolással vagy fenyegetéssel...

  • 2017-12-06 13:39
A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

Az emberek egyre inkább a privát csatornáikon keresztül fogadnak és osztanak meg tartalmakat. A csevegőrobot, a social media platformok új generációja...

  • 2017-12-06 09:32
Élményt karácsonyra!

A karácsonyi meghitt készülődést gyakran beárnyékolja a megfelelő ajándékok utáni ádáz hajsza. Márpedig mindenki szeretné megtalálni szeretteinek a le...

  • 2017-12-05 20:27
Ismét öt jó ügynek gyűjtött a Playboy

Sikeresen zárult a harmadik Playboy Hero jótékonysági kampány, közel másfél millió forint gyűlt össze a résztvevő szervezetek részére. Idén azonban ne...

  • 2017-12-05 19:00

hirdetés

Dukai Regina saját kollekciójában várja a telet

A modell, énekesnő már korábban is tervezett kiegészítőket a nemzetközileg is elismert magyar divatmárkával közösen, de most először volt lehetősége a...

  • 2017-12-05 17:29
Újabb mérföldkő a magzati genetikai szűrővizsgálatok terén

Mérföldkőhöz érkezett az Európában elsőként bevezetett, és jelenleg magánfinanszírozás keretében Magyarországon is elérhető non-invazív genetikai szűr...

  • 2017-12-05 16:10
Személyesen népszerűsítik a mezőgépész szakmát

Több mint 100 gépforgalmazó, legalább 26 szakiskola, közel 30 pályaválasztási nap, több száz továbbtanulás előtt álló diák… Szakiskolai előadások és p...

  • 2017-11-25 18:11
Limitált kiadású whiskey-vel ünnepli legendás bárját a Jack Daniel’s

125 évvel ezelőtt nyitotta meg Amerika egyik ikonikussá vált bárját a legendás lepárló mester, Jack Daniel. A lynchburgi Red Dog alapításának jubileum...

  • 2017-11-25 14:21
Foltmentesítére fel!

A fiatalság egyik alapvető ismérve az egységes színű makulátlan – azaz foltmentes – arcbőr.

  • 2017-11-25 12:18

Minden cikk

hirdetés

Likeolj minket

hirdetés