Totoya- a játék, amely megmentheti a hagyományos játékipart
hirdetés
Te is félsz, hogy a gyerekedet beszippantja a számítógépes játékok világa? Nos, nem véletlenül tartasz tőle, hiszen egyre inkább ez a trend és egyre jobban el is terjed a kisgyerekek között. No de a félelem természetesen abból adódik, hogy ezek a játékok elképesztő negatív hatással lehetnek a gyerek fejlődésére, mert a játékok többnyire tele vannak agresszióval. Nem beszélve arról, hogy számos játék könnyedén okozhat függőséget is. Cikkünkben olvashatod a megoldást te is!
Szóval, annak érdekében, hogy megóvd a gyereked az agresszióval teli játékoktól mit is kell tenned? Hát őszintén szólva nem sok esélyed van. Bővebben kifejtve, még a csapból is ezek a játékok folynak. Amint a gyerek belép az iskolába már ott meglátja egy-két gyerek kezében a tabletet vagy mobilt, valamint azon ezeket az agresszív játékokat. Persze, feltehetjük a kérdést, hogy meg lehetne-e akadályozni az elterjedést, ha egyetlen szülő sem engedné meg a gyerekének? Valamiféle idilli világban talán működhetne, de a valóságban túl naivak lennénk ebben bízni, mert előbb-utóbb úgyis lesz majd egy-két szülő, aki megengedi a gyereknek. Ettől a perctől kezdve pedig az összes gyerek követelni fogja otthon. Ja és nyilván látják a gyerekek az idősebb generációtól is, nagyobb testvérektől és még lehetne sorolni. Arra jutottunk tehát, hogy nem lehet megakadályozni, hogy a gyerek a digitális világ felé forduljon.
hirdetés
Be kell csapnunk a gyereket!
Leszögeztük tehát, hogy nem tudjuk megakadályozni a digitalizálódást. Arra viszont talán képesek lehetünk, hogy a digitális világon belül egy veszélytelenebb útra tereljük. Kizárjuk tehát az agressziót és egyéb káros hatásokat. Erre tökéletes lehet a Totoya nevű játék. A különlegessége az, hogy ötvözi a digitális játékot a valós játékokkal. Az alapkoncepció tehát lényegében az, hogy egy alkalmazásra épül egy plüssjáték. Ha pedig jobban belegondolunk, akkor gyakorlatilag a régebbi beszélő babáknak egy úgynevezett modernebb, továbbfejlesztett változata. Annyi a különbség, hogy ezt nem kell bökdösni, hanem természetesen az érintő képernyő segítségével úgymond játszhatunk vele. A játék által sikeresen kielégíthetjük már az egészen kicsi gyermek digitális vágyait is, ha lehet így fogalmazni. Ha viszont már a gyerek ott tart, hogy belekóstolt a „keményebb” digitális játékok világába, akkor onnantól kezdve már szinte esélyünk sincs ezzel a játékkal.
A legfontosabb a szocializáció
A gyerek környezete viheti a gyereket jó útra meg rossz útra is. Törekedni kell mindenképpen arra, hogy olyan gyerekek társaságába engedjük, ahol nem az a fő szórakozásuk, hogy leülnek a gép elé lövöldözős játékokat játszanak vagy éppen ugyanezt csak tableten. Például van számos egyéb játék is van már, amely helyettesítheti a hagyományos társasjátékot. Ilyen az úgynevezett gömblabda is, amelyet egy kisebb távirányítóval lehet irányítani, a gyerekek pedig így versenyezhetnek. Nyilván csak a fantázia szabhat határt a játéknak, hiszen lehet akadálypályákat is felépíteni, egymás ellen küzdeni, trükköket csinálni és még lehetne sorolni. Amíg tehát képesek vagyunk befolyásolni a gyereket, hogy mivel is játsszon, addig ezt meg kell tennünk, mert utána soha az életben nem leszünk rá képesek. Ha sikerül rávezetni a helyes útra, akkor valószínűleg a jövőben sem lesz nagy fanja az agresszív játékoknak. A legjobb pedig, ha a társaival együtt sikerül az agressziómentes utat járniuk. Mindig legyen tehát összhangban a digitális világ és a valóság.
Forrás