Jó pozícióból várni a jövőt
hirdetés
A Continental AG felügyelő bizottsága jóváhagyta a Continental-csoport szerkezetének a piaci fejleményekre és az ügyfelek igényire összpontosító további igazítását. Az igazgatótanács a mobilitási iparág átalakulásának tükrében 2021 szeptemberében döntött a szervezeti változásokról. A Vitesco Technologies 2021 szeptemberének közepén lezajlott sikeres leválasztását, valamint az Autonomous Mobility és a Safety and Motion üzletágak létrehozásáról szóló, 2021 márciusában meghozott döntést követően ez a következő logikus lépés a vállalat stratégiai átrendezésének felgyorsításában.
„A jövőben a Continentalt három erős, egyenlően képviselt és független csoportszektor fogja támogatni. Ezzel felgyorsul a stratégiai átrendeződésünk, és a vállalat egy agilis, piac- és jövőorientált pozícióba hozza magát a mobilitási ipar átalakulása tekintetében" – mondta Wolfgang Reitzle, a felügyelő bizottság elnöke a bizottság kedden, Hannoverben tartott ülése után.
hirdetés
„Jubileumi évünkben stratégiai irányt szabtunk vállalatunk történetének következő sikeres fejezetéhez. A mobilitási iparág mélyreható szerkezeti átalakulását egy lehetőségnek tekintjük, és az új struktúránkkal ehhez a megfelelő pozícióba kerülünk. A komplexitások csökkentésével, valamint sebességünk és átláthatóságunk növelésével ismét tanúbizonyságot teszünk alkalmazkodóképességünkről" – mondta Nikolai Setzer, a Continental vezérigazgatója a szerkezeti változás mögött rejlő okokról, majd hozzátette: „Összevonjuk szakértelmünket, különösen, ami a szoftvereket illeti, amivel ügyfeleink jól fognak járni. Mindezek tudatában biztos vagyok benne, hogy így győztesként fogunk kikerülni a mobilitási iparág átalakulásából."
Piacorientált átrendeződés 2022. január 1-jétől
2022. január 1-jei hatállyal a Tires és a ContiTech üzletágak (jelenleg a Rubber Technologies szektorban csoportosítva) független csoportszektorokká válnak, melyeket továbbra is Christian Kötz és Philip Nelles igazgatótanácsi tagok vezetnek.
Ugyanakkor a Continental átfogó módon átrendezi az Automotive Technologies csoportszektort (2022-től: Automotive). A technológiai vállalat öt dinamikus, rugalmas üzleti területet hoz létre, amelyek jövőbeli struktúrája az Automotive Technologies stratégiai tevékenységi területeire és piacfejlesztésére irányul. Továbbra is Nikolai Setzer irányítja a csoportszektort, a Continental vezérigazgatójaként betöltött tisztsége mellett. Az új szerkezet életbelépésével Helmut Matschi (58) és Frank Jourdan (61) a tervezettnél korábban távozik az igazgatótanácsból (mindkettőjük kinevezése 2024. márciusig szól). Távozásuk és a Vitesco Technologies leválasztása következtében a Continental AG igazgatótanácsa 2022. január 1-jétől öt tagból fog állni.
„A felügyelőbizottság valamennyi tagja nevében szeretnék köszönetet mondani Helmut Matschinak és Frank Jourdannak sokéves sikeres munkájukért. Mindketten jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy a Continental az egyik legsikeresebb autóipari beszállítóvá válhasson. Emellett üzleti területeiket a technológiai átalakításra is felkészítették" – mondta Wolfgang Reitzle.
„Helmut Matschi és Frank Jourdan elkötelezettségének köszönhetjük erős technológiai pozíciónkat a hálózatba kapcsolt és automata vezetés területén. Stratégiai elképzeléseikkel aktívan hozzájárultak az új szerkezetünk létrejöttéhez. A teljes igazgatótanács nevében szeretném megköszönni nekik ezt, valamint az elmúlt évek során folytatott sikeres munkájukat és a Continental, valamint az általaképviselt értékek iránti őszinte odaadásukat." – tette hozzá Nikolai Setzer.
Egyedülálló technológiai pozíció az automata és hálózatba kapcsolt mobilitáshoz
"A jövő mobilitása fenntartható, automatizált és hálózatba kapcsolt. A jövőben a járművek számos figyelemre méltó érzékkel fognak rendelkezni. Egy nyelvet fognak beszélni, kommunikálni fognak a környezetükkel, valamint a sofőrrel, továbbá idegpályáik rendkívül reszponzívak és egymással zökkenőmentesen összekapcsoltak lesznek, a központi intelligenciarendszer pedig minden helyzetben megbízhatóan és biztonságosan el fogja őket juttatni az úticéljukhoz" – mondta Setzer az Automotive Technologies kulcsfontosságú stratégiai területeiről, majd hozzátette: „Az autóipari technológiáink csoportszektorát folyamatosan a hosszú távú technológiai és piaci trendekhez, és ezáltal a stratégiai tevékenységi területeinkhez igazítjuk. Mindezen területeken tehát maximálisan kihasználjuk az egyedülálló, erős pozíciónk adta lehetőségeket. A Continental mobilitási beszállítóként és technológiaintegrátorként meghatározó szerepet fog játszani az ehhez szükséges innovációk fejlesztésében és iparosításában."
Az Automotive Technologies csoportszektor átfogó szervezeti átrendezése
Az Automotive Technologies átalakítása magában foglalja a Vehicle Networking and Information, valamint az Autonomous Mobility and Safety üzletágak megszüntetését. Az ide tartozó üzleti egységeket a csoportszektor stratégiai tevékenységi területei alapján öt üzleti területre szervezik át. Ez az alszervezet az Automotive égisze alatt fog működni.
A Vehicle Networking and Information üzleti területből három új üzleti terület jön létre: Architecture and Networking, User Experience és Smart Mobility. Ezek egyesíteni fogják üzleti tevékenységüket a hálózatba kapcsolási technológiák és a nagyteljesítményű számítógépek, a kijelzők és üzemeltetési technológiák, valamint a flottaüzemeltetők és haszongépjármű-gyártók mobilitási és egyéb szolgáltatásai köré.
A felügyelőbizottság már 2021 márciusában jóváhagyta az igazgatótanács azon határozatát, amely két üzleti terület, az Autonomous Mobility, valamint a Safety and Motion a következő évben történő létrehozásáról szól. Ezek az Autonomous Mobility és a Safety üzleti területekből jönnek létre. Itt fogják egyesíteni a fejlett vezetést segítő rendszerek és az automata vezetés üzletágait, valamint a biztonsági elektronikával, érzékelőkkel, fék- és alvázrendszerekkel kapcsolatos üzleti tevékenységeket.
Ennek megfelelően 2022. január 1-jétől az Automotive csoportszektor az alábbi üzleti területekből fog állni:
• Safety and Motion
• Autonomous Mobility
• Smart Mobility
• User Experience
• Architecture and Networking
Az Automotive Technologies átalakításának részeként 2022. január 1-jétől megerősödik a jövőbeni technológiai igazgató (CTO), Gilles Mabire vezette he[a]t (Holistic Engineering and Technologies) elnevezésű átfogó fejlett mérnöki szervezet. A Vehicle Networking and Information üzleti terület központi fejlesztését fogja átvenni annak érdekében, hogy a fejlesztési projekteket valamennyi stratégiai tevékenységi területen támogassa, például a nagyteljesítményű számítógépek fejlesztése során.
A központi részlegek közvetlen, átfogó felelősséget is fognak kapni autóipari szinten. Az olyan osztályok mellett, mint az értékesítés, a pénzügy és kontrolling, a minőség, a HR és a kommunikáció, ez olyan operatív üzleti részlegekre is vonatkozik, mint a beszerzés, az informatika, az ellátásilánc-menedzsment, a fenntarthatóság, és a gyártás, amelyet az Operations szekció alatt fognak összevonni. Többek közt ennek célja az érintett ellátási láncok kapcsán fellépő változásokból adódó stratégiai következmények kezelése.
A Continental igazgatótanácsának létszáma 2022. január 1-jével csökken
Az átszervezés eredményeként a Continental AG igazgatótanácsa 2022. január 1-jétől a következő öt tagból fog állni:
• Nikolai Setzer, az igazgatótanács elnöke és az autóipari bizottság elnöke (kinevezése 2024 márciusáig szól)
• Wolfgang Schäfer, az igazgatótanács tagja, felelős a pénzügyekért és kontrollingért, a megfelelőségért, a jogért és az informatikáért (kinevezése 2024 decemberéig szól)
• Dr. Ariane Reinhart, az igazgatótanács tagja, felelős az emberi kapcsolatokért és a fenntarthatóságért (kinevezése 2022 szeptemberéig szól)
• Christian Kötz, az igazgatótanács tagja, felelős a Tires csoportszektorért és a csoportos beszerzésért (kinevezése 2027 áprilisáig szól)
• Philip Nelles, az igazgatótanács tagja, felelős a jövőbeni ContiTech csoportszektorért (kinevezése 2024 májusáig szól)
Forrás: One on One Kommunikáció