hirdetés

Partnereink

Jó irányba változnak a magyarok étkezési szokásai

hirdetés

Jó irányba változnak a magyarok étkezési szokásai

Számos tanulmány látott napvilágot az utóbbi időben, amelyekből kiderül, hogy sajnos elhízás tekintetében Európa élmezőnyébe tartozunk. A GfK legfrissebb kutatásából az látszik viszont, hogy vannak biztató jelek.

A Budapesti Nagybani Piac megbízásából készített 2017. őszi felmérés szerint ugyanis egyre többen fogadják meg a tanácsot, hogy érdemes naponta többször, kevesebbet enni. Ráadásul a nyári időszak is kedvez a fő étkezések közötti fogyasztóknak, számos hazai termesztésű, zamatos és lédús zöldség és gyümölcs közül választhatunk, amelyek nem csak ízletesek, de tápanyagokban is gazdagok és remekül hidratálnak. A legnépszerűbb élelmiszerek sorában a kávét, a csapvizet és az ásványvizet közvetlenül ezek a gyümölcsök és zöldségek követik.

hirdetés

A Budapesti Nagybani Piac megbízásából készített felmérésből megállapíthatjuk, hogy nő a napi étkezések száma, a reggeli mellett a tízórai és az uzsonna is egyre inkább a napi étkezési rutin részévé válik. Rendszeresebben és többször étkeznek a nők: 56 százalékuk négy vagy több alkalommal eszik, míg a férfiak több mint fele egyelőre csak háromszor. Azonban esetükben is már 20 százalék fölött van a tízóraizók és az uzsonnázók száma is. 

A kutatásból az is kiderül, nem az olcsó terméket keresik a vásárlók, hanem a jó ár-érték arány a meghatározó. Fontos, hogy a termék csomagolásáról tájékozódni lehessen az összetevőkről, részletes és pontos tápanyag-összetételi jelölést várnak el a fogyasztók, egyúttal idegenkednek a félkész termékektől, és félnek azoktól a kémiai anyagoktól, amelyeket az élelmiszerek tartalmazhatnak.

A felmérésből az is látszik, hogy gyümölcsöt és zöldséget legszívesebben a piacon vásárolunk. Legfontosabb szempont, hogy jó minőségű legyen az áru, ezt a válaszadók 81 százaléka jelölte meg, míg a jó ár a megkérdezettek több mint felének volt fontos. A leggyakrabban említett szempontok közé tartozik még, hogy egészséges, illetve finom legyen a megvásárolt élelmiszer. A vásárlók negyven százaléka figyelembe veszi a zöldség és gyümölcs kiválasztásánál, hogy magyar termelőtől kertjéből kerül-e a piacra.

Mindezek azt mutatják, hogy egyre jobban odafigyelünk arra, mikor, mit és mennyit eszünk, van remény arra, hogy az utóbbi évek lesújtó statisztikáiban pozitív irányú változás áll be.

Szöveg, fotó: Red Lemon Media

Hozzászólások

hírdetés

Kapcsolódó cikkek

Egészség

Névnap 07.09.

Ma Lukrécia napja van.

Komárnoban folytatódik a FEBO Fesztivál!

Fesztivál határok nélkül szlogennel tavasszal útjára indult ingyenes eseménysorozat a kényszerpihenőt követően július 9-én a szlovákiai Komárnoban fol...

  • 2020-07-07 12:08
A SPAR online shopja garantálja a pontos kiszállítást

A SPAR online shopja garantálja a pontos kiszállítást: 1000 forintos kuponnal kárpótolja vásárlóit, ha mégis későn érkezne meg a rendelés.

  • 2020-07-07 08:54
Grillezett pizza? Fördős Zé gasztrotippjei a tuti kerti partyhoz

A nyár szó hallatán sok minden eszünkbe jut: strand, kánikula, jeges italok és persze a grillezés. Most, hogy végre kiszabadultunk a négy fal közül, t...

  • 2020-07-07 07:34
Évente több mint 2500 csecsemőt hordanak ki külföldi szülők számára az ukrán béranyák

Több száz csecsemő várakozik külföldi szüleire Ukrajnában. A babákat béranyák hozták világra, és a járvány miatt korlátozások következtében egyelőre ő...

  • 2020-07-05 18:02
Magyarország lélegeztetőgép-nagyhatalom

Huszonkét vizsgált, eltérő fejlettségű ország átlagában 26 lélegeztetőgép jut 100 ezer lakosra. A legtöbb az Egyesült Államokban: 54. De csak majdnem ...

  • 2020-07-05 15:25

hirdetés

Tarol a paradicsom és az eper

A fiatalabbak több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, a paradicsom és az eper a kedvenc, tarol a csirkehús, növekszik a halfogyasztás – derült ki a...

  • 2020-07-05 14:17
Így lehetünk sikeresek a koronavírus után a munkaerőpiacon

Alkalmazkodóképesség, nyitottság az új ismeretek és kiemelten a technológia világa iránt – a magyar top vállalatok 90%-a számára informatikai eszközök...

  • 2020-07-05 12:33
Fokozatosan újranyitja ügyfélszolgálati irodáit az E.ON

Július 6-ától a megfelelő biztonsági óvintézkedések mellett újranyitnak az E.ON központi személyes ügyfélszolgálati irodái.

  • 2020-07-05 10:57
A vevők és eladók közti növekvő szakadék miatt csökkenhetnek a lakásárak

A vásárlási szándék látványos erősödése ellenére nem születik több adásvétel, mert az eladók nem alkalmazkodtak a piaci trendhez, azaz a vásárlóerőhöz...

  • 2020-07-05 09:48
A L’Oréal bemutatja fenntarthatósági céljainak új generációját

A L'Oréal elindítja új fenntarthatósági programját „L'Oréal a jövőért” néven, amely a Csoport legújabb céljait határozza meg 2030-ig. Tekintettel a nö...

  • 2020-06-30 18:23

Minden cikk

hirdetés

hirdetés